e-PUAP
Od 1 maja 2008 r. organy władzy publicznej zobowiązane są przyjmować dokumenty w postaci elektronicznej. W celu umożliwienia obywatelom szybszego załatwiania spraw w urzędach i instytucjach publicznych Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, jako właściwy do spraw informatyzacji, stworzył platformę internetowej wymiany dokumentów elektronicznych ePUAP na której mają być umieszczone Elektroniczne Skrzynki Podawcze. Z platformy ePUAP może korzystać każdy obywatel posiadający dostęp do Internetu oraz zainteresowany "wizytą w urzędzie online".
Elektroniczna Skrzynka Podawcza Sądu Rejonowego w Jaworze
UWAGA: Tylko osoby posiadające bezpłatne konto użytkownika na platformie ePUAP uprawnione są do złożenie elektronicznego pisma do Sądu Rejonowego w Jaworze.
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Sądu:
- Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie Xades-Bes.
Kwestie dotyczące podpisu regulowane są ustawą o podpisie elektronicznym (Dz.U. z 2001, Nr 130 poz. 1450), której realizacja pozostaje w kompetencji Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. - Akceptowalne formaty załączników do dokumentów:
a. DOC, RTF
b. PDF
c. TXT
d. GIF, TIF, BMP, JPG - Wielkość wszystkich załączonych dokumentów do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 3MB.
- Dokumenty zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
Chcąc uzyskać kwalifikowany podpis elektroniczny obywatel musi zgłosić się do jednego
z trzech kwalifikowanych polskich centrów certyfikacji. Są nimi:
Certum, www.certum.pl,
Sigillum, www.sigillum.pl,
Szafir, www.kir.pl.
Pod wskazanymi wyżej adresami stron www zamieszczone są szczegółowe instrukcje
i podręczniki jak uzyskać certyfikat kwalifikowany w danym centrum certyfikacji.